نوشته شده توسط : الکس

قیمت هر کیلو عسل طبیعی اعلام شد/عسل با موم نخرید

استانها/ عسل

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران قیمت عسل طبیعی برای مصرف‌کنندگان را حدود 50 هزار تومان اعلام و تاکید کرد: با توجه به اینکه موم‌ها منشأ آلودگی‌های ناشی از تجمع سموم آفت‌کش‌ها هستند، مردم به هیچ عنوان عسل با موم نخرند.

 

"عفت رییسی سرحدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به میزان تولید عسل در سال جاری اشاره و اظهار کرد: امسال هنوز عسل برداشت نشده است، چراکه به دلیل شرایط جوی و گرد و غبار و بارش‌های خارج از برنامه، حدود 10 سال است که انتظارات تولید عسل و تامین هزینه های زنبورداری محقق نشده است. زنبورداران به لحاظ برداشت کم عسل، گرمای شدید و شرایط اقلیمی، روزگار سختی را می‌گذرانند.

 

وی به واردات و صادرات عسل اشاره کرد و افزود: خوشبختانه واردات نداریم اما در زمینه صادرات در سال گذشته 5000 تن عسل از مبادی رسمی به کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه صادر شد.

 

 

عسل غیر از شهد گل، تقلبی است

 

اتحادیه سراسری زنبورداران با تاکید بر اینکه هر عسلی بجز شهد گل، عسل تقلبی است، گفت: تعریف عسل چیزی نیست جز شهد گل و هر چیزی غیر از این باشد، تقلبی محسوب می شود. این صنف هم مثل بسیاری از اصناف به دلیل نبود نظارت‌ها، فضایی را برای سودجویان فراهم کرده است.

 

وی افزود: در تلاش هستیم آزمایشگاه مرجع ایران را راه اندازی و فروشگاه‌های تخصصی عسل‌های طبیعی ایجاد کنیم و این امکان وجود دارد به کمک مردم و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت در بخش خوراک، اقدامات خوبی را انجام بدهیم.

 

رییسی سرحدی یکی دیگر از چالش‌های صنعت زنبورداری را جای خالی تولیدکنندگان واقعی در سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها دانست و گفت: فروشگاه‌های بزرگ 40 تا 50 درصد سود از تولیدکننده درخواست می کنند، این در حالی است که تولیدکنندگان محصول سالم هرگز قادر به دریافت این سود نیستند.

 

وی درباره تهیه عسل توصیه کرد: مردم عسل را از زنبورداران و شبکه های تعاونی زنبورداری تهیه کنند که در این راستا به زودی فروشگاه‌های تخصصی عسل را در تهران راه اندازی می کنیم.

 

 

فعالیت 73 هزار زنبوردار در کشور

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران اشتغال در این صنعت را زودبازده عنوان و اظهار کرد: این صنعت به سرمایه زیادی نیاز ندارد. در واقع می توان کارکردن در این حوزه را در کنار کارهای دیگر راه انداخت و حتی حرفه ای برخورد کرد. آموزش صنعت زنبورداری در سراسر کشور مهیاست و این پتاسیل را دارد بدون هیچ مشکلی، درآمد ایجاد کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از محاسن شغل زنبورداری این است که سازمان ملل متحد و فائو اعلام کرده‌اند زنبورداری از جمله مشاغلی است که باعث جلوگیری از فقر می شود. رشد این صنعت از نابودی منابع طبیعی جلوگیری می کند و می تواند باعث ارتزاق یک خانواده شود.

 

رییسی سرحدی با اعلام اینکه درحال حاضر 22 اتحادیه استانی و 260 تعاونی شهرستانی در امر زنبورداری در کشور فعال هستند، اظهار کرد: حدود شش میلیون و 900 هزار کندو در کشور وجود دارد و 73 هزار زنبوردار نیز فعال هستند.

 

وی با بیان اینکه عسل خوب دارای ویسکوزیته است و طعم و عطر مخصوص خودش را دارد، گفت: قیمت یک کیلوگرم عسل طبیعی در برداشت کم با هزینه های کوچ و کارگری 30 تا 35 هزار تومان است که برای مصرف‌کننده کیلویی 45 تا 50 هزار تومان تمام می‌شود.

 

 

نداشتن ردیف بودجه برای زنبورداری، از مهم‌ترین مشکلات

 

رییسی سرحدی به چالش‌های این صنعت اشاره کرد و افزود: از مهمترین چالش ها، نداشتن ردیف بودجه برای زنبورداران است و مسئله مهمتر این است که عده زیادی از زنبورداران بیمه نیستند. به لحاظ اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال 1389 بخشنامه ای صادر کرد که بر اساس بند بیستم آن "هر زنبوردار به هر دلیل هرجا بیمه بوده نمی تواند بیمه شود"، که این منطقی نیست.

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ادامه داد: از دیگر مشکلات عمده صنعت زنبورداری این است که در بسیاری از کشورها به زنبور عسل به عنوان یکی از شاخصه های توسعه پایدار نگاه می کنند، این درحالی است که در کشور ما به علت اینکه زنبور عسل در بخش دام و طیور است، این مهم هنوز محقق نشده است.

 

رییسی سرحدی بر ارتقای جایگاه صنعت زنبورداری تاکید کرد و گفت: زنبورعسل جزو منابع پایه مانند آب و خاک است که باید به عنوان یک نهاده به آن نگاه کرد. یک میلیون شغل به زنبورعسل وابسته است.

 

 

مردم به هیچ عنوان عسل با موم نخرند

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران به آلودگی موم های عسل اشاره کرد و گفت: مردم نباید به هیچ عنوان عسل با موم استفاده کنند. موم ها منشأ آلودگی های ناشی از تجمع سموم آفت‌کش‌هاست. داروهایی که بعضا به زنبورها می‌دهند در موم رسوخ می‌کند که توصیه اکید این است که مردم عسل با موم نخرند.

 

وی به تاثیر خشکسالی ها در این صنعت اشاره و اظهار کرد: صنعت زنبور عسل شدیدا تابع محیط زیست است. همچنین تنها حشره و اولین و آخرین شانس حفاظت از طبیعت و گرده افشانی است. زنبور سهم بسزایی در امر گرده افشانی، حراست از گونه های گیاهی نایاب، افزایش بهره وری و روغن‌دار شدن دانه های روغنی دارد. این در حالی است که در کشور ما اصلا بهایی به این صنعت داده نمی شود.

 

رییسی سرحدی، گرده افشانی را از مهمترین محاسن صنعت زنبورداری برشمرد و ادامه داد: با گرده افشانی، میوه های تک هسته‌ای 100 درصد افزایش بهره وری دارند، دانه های روغنی نیز بین 70 تا 100 درصد و سایر میوه ها تا 90 درصد افزایش بهره وری خواهند داشت. 

منبع : ایسنا



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 11 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الکس

 

یکی از مهمترین ابزاری که در اتاق خواب ها به کار میرود سرویس خواب است و انتخاب نوع سرویس خواب اتاق شما بستگی به چیدمان و سلیقه شما دارد. ممکن است هر کدام از اعضای خانواده سلیقه متفاوتی برای چیدمان اتاق خواب داشته باشند. ولی باید در نظر داشته باشید که اتاق خواب یک فضای شخصی است که باید کاملاً بر طبق روحیه و سلیقه شما چیده شود. اتاق خواب جایی است که قرار است شما در آن به استراحت کردن بپردازید و آرامش زیادی داشته باشید. پس بهتر است رنگ دیوارها و نوع وسایل و همچنین تشکی که بر روی تخت شما قرار دارد از نهایت راحتی برخوردار باشد و دقت زیادی برای خرید و چیدمان صرف شود.

 

 

 

 

 

 

 

اتاق خواب جایی است که قرار است شما در آن به استراحت کردن بپردازید و آرامش زیادی داشته باشید. پس بهتر است رنگ دیوارها و نوع وسایل و همچنین تشکی که بر روی تخت شما قرار دارد از نهایت راحتی برخوردار باشد و دقت زیادی برای خرید و چیدمان صرف شود.

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب 

 

سرویس خواب کامل شامل موارد زیر است، اما در بعضی از سرویس خواب ها ممکن است یکی از این موارد را مشاهده نکنید که در این صورت می توانید سفارش دهید تا از سر بقسه سرویس برای شما بسازند.

 

 

 

 

 

 

 

 

تخت خواب ها

 

یکی از مهمترین اجزای سرویس خواب ها تختخواب آن است که بر اساس نیاز و هدفی که افراد دارند اندازه و ارتفاع آن مشخص خواهد شد. تخت یک نفره باید دارای عرض 90 تا 110 سانتیمتر و طول 200 سانتیمتر باشد. اگر شما هنگام خوابیدن زیاد چرخ میزنید بهتر است که تخت خواب 110 سانتی متری را خریداری کنید. تخت خواب های دو نفره عرض 135 تا 150 سانتیمتر را دارند. افرادی که قد بلند دارند بهتر است تختی با طول دو متر تهیه کنند. کسانی که قد کوتاه دارند تخت 190 سانتی متری هم پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود. ارتفاع تخت ها اغلب 30 تا 40 سانتیمتر است این ارتفاع از سطح زمین بیشتر به خاطر این است که نظافت زیر تخت به آسانی انجام شود. ولی در صورتیکه شما هنگام خوابیدن ثابت هستید و تحرک زیادی ندارید ارتفاع 50 تا 55 سانتیمتر می‌تواند مناسب باشد.

 

 

 

 

 

 

 

اصول بهداشتی که برای خرید تخت خواب باید بدانید

 

وقتی میخواهید تختی را خریداری کنید حتما هنگام خرید آن را بو کنید. برخی از تخت ها به علت اینکه چوب نامرغوبی در آن استفاده شده است و همچنین رنگی که در آنها به کار رفته است از رنگهای نامناسب است، بوی بدی دارند و در بلند مدت می تواند باعث بیماریهای تنفسی شود و اگر شما آلرژی داشته باشید بوی این رنگ ها باعث می‌شود بیماری شما تشدید شود.

 

 

 

 

 

اهمیت و جایگاه میز آرایش در سرویس خواب

 

یکی از وسایلی که در سرویس خواب در کنار تختخواب قرار داده می شود و جزو سرویس به حساب می‌آید میز آرایش یا میز توالت است. برای سر و سامان دادن و نظم دادن به لوازم آرایشی بهداشتی میتوانید از میز توالت های استفاده کنید. اگر میز توالتی که مد نظر شما است شکل و طراحی خاصی دارد میتوانید از طراحان و سازنده ها بخواهید که مطابق با میل شما آن را بسازند. در کنار میز توالت می توانید از یک صندلی برای سهولت کار استفاده کنید. وقتی که میز توالت خریداری می‌کنید فقط به زیبایی آن نگاه نکنید بلکه دقت کنید که موارد ایمنی هم در آن رعایت شده باشد. میزها به این صورت است که آینه آنها به میز پیچ شده است و بعضی از آنها آینه و نیز به صورت جداگانه هستند.

 

منبع : offdecor

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 11 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الکس

مجموعه  جدیدترین قیمت مبل راحتی در بازار تهران. مبل راحتی امروزه به یکی از اجزای جدایی ناپذیر منازل تبدیل شده است. غالبا افراد جدا از مبل استیل برای نشستن های روزمره و تماشای تلویزیون از مبل راحتی استفاده میکنند و اگر هم دارای منزل کوچک ی باشند و فقط امکان خرید یک دست مبل وجود داشته باشد همواره مبل راحتی به مبل استیل ترجیح داده می شود. از این رو مبل های راحتی در بازار با قیمت های متنوع و تنوع بسیار زیادی در رنگ و مدل و ابعاد وجود دارد. تا چند سال پیش شاید مبل ترکیه و حتی گاه مبل ایتالیایی در بازار ایران بسیار خودنمایی میکرد ولی با بالا رفتن قیمت ارز و گران شدن بیش از حد برخی مبلمان ترکیه و ایتالیایی و گسترش صنعت مبل سازی در کشورمان کارخانه ها و تولید های بزرگ و کوچک زیادی در زمینه تولید مبل و بویژه مبل راحتی بوجود آمدند و که پس از چند سال امروزه تولیدی های مبل داخلی جای مبلمان ترکیه را گرفته و با قیمتی کاملا رقابتی و کیفیتی بین متوسط تا خوب توانسته اند بازار مبل ایران را قبضه کنند.

امروزه خرید مبل راحتی به یکی از کارهای های سخت تبدیل شده است. تنوع بسیار زیاد مبلمان با قیمت های گاه کاملا متفاوت به یکی از معظلات خرید مبل تبدیل شده است. همچنین وجود فروشگاه های زیاد و متنوع در جای جای شهر باعث شده است خرید مبل به یک کار طاقت فرسا تبدیل شده و گاه روزها و هفته ها طول میکشد تا بتوانیم فقط کثری از فروشگاه های مبلمان را در شهر بزرگی مانند تهران بگردیم و باز هم امید داشته باشیم که شاید فردا در فروشگاه دیگری مبلی متفاوت با قیمتی مناسب پیدا کردم.

از این رو ما در سایت اتاق تصمیم گرفتیم در یک مطلب حدود 50 نوع مبلمان راحتی خوب و شیک را انتخاب کنیم و در کنار تصاویر آنها قیمت مربوط به هر کدام را نیز ذکر کنیم. همچنین لینک سایت فروشنده یا سایت تولیدی مبل را در کنار هر مدل قرار داده ایم تا به راحتی بتوانید با مراجعه به سایت فروشنده صحبتهای نهایی خود را جهت خرید مبل از فروشنده مورد نظر داشته باشید.

در اینجا شایان ذکر است که سایت اتاق هیچگونه مسئولیتی در قبال کیفیت یا قیمت مبل ها ندارد و صرفا جهت سهولت کار شما بازدید کننده محترم این مرجع را برای قیمت 50 نوع مبل راحتی تهیه کرده است. در انتخاب این مبل ها سعی کرده ایم از نظر تنوع در طرح و قیمت بهترین نمونه های موجود را ارائه نماییم.

 

تصاویر و قیمت مبل راحتی چستر (مبل فریازان)

مبل مدل چستر یک مبل بسیار جالب و شیک است، این مبل 7 نفره با ترکیب ۳ + ۲+ ۱ + ۱ می باشد. این مبل قابلیت تولید با پارچه و چرم را دارا می باشد و دارای رنگبندی متنوع است

قیمت ست 7 نفره با پارچه و چرم ترک : 5,500,000 تومان

قیمت مبلمان ست 7 نفره با چرم طبیعی : 17,000,000 تومان

مبل راحتی چستر (3)

مبل راحتی چستر (2)

 



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 11 / 1397 | نظرات ()